درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-04-07  |  2024-06-27  |  بروز شده در: 1403/04/07 - 10:08:2 FA | AR | PS | EN
شرکت نمایندگان ویژه امریکا در نشست دوحه             حقانی با اجازه‌ی شورای امنیت به امارات رفته بود            گفتگوی معاون سازمان ملل با زنان و فعالان مدنی در رابطه به نشست دوحه            شکست کودتا در بولیوی            پیشتازی ترامپ در انتخابات امریکا در آستانه مناظره             آیا امریکا با استفاده از کارت ترور روسیه را نا امن می‌کند ؟            تصویب لایحه قطع دسترسی حکومت طالبان به کمک‌های امریکا             روسیه از توافق بزرگ میان مسکو و تهران خبر داد             هشدار از فاجعه انسانی قریب الوقوع در افغانستان            راه‌حل اساسی مشکلات و چالش‌ها گفتگو و تفاهم‌ است            مردم به چهره‌های بدنام گذشته اعتماد نمی‌کنند            برنامه کامل بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴             صادرات 114 میلیون دالری افغانستان در یک ماه            کانادا خواستار خروج شهروندانش از خاک لبنان شد            با خروج امریکا از افغانستان، تروریزم در منطقه کاهش یافت            






تاریخ نشر: 1403/04/02 - 07:08:2
تعداد بازدید: 354
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تشدید تنش‌ها میان روسیه و غرب
 تشدید تنش‌ها میان روسیه و غرب

هشدارهای ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سفر اخیرش به کوریای شمالی و ویتنام، مسکو و غرب را در دور جدیدی از تنش‌ها بر سر اوکراین قرار داد.

به گزارش انصار، روزنامه نیویارک تایمز نوشت، رئیس جمهوری روسیه با سفر به کوریای شمالی نشان داد می تواند در واکنش به تهدید غرب برای اجازه به اوکراین برای حمله به خاک روسیه، امریکا و متحدانش در ناتو را در خارج از اوکراین به چالش بکشد.

این روزنامه امریکایی افزود: وقتی که امریکا و متحدان غربی اش اعلام کردند که اوکراین می تواند با سلاح های آنها به خاک روسیه حمله کند، پوتین تهدیدهایش را افزایش داد.

وی مانورهای نظامی را با هدف استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی آغاز کرد و گفت که مسکو تغییر در دُکتورینی را که زمان استفاده از زرادخانه هسته ای این کشور را تشریح می کند، مورد بررسی قرار می دهد.

این روزنامه مدعی شد: رئیس جمهوری روسیه این هفته تهدیدهای خود را به گوشه دیگری از جهان سوق داد و با احیای توافق دفاعی دوجانبه زمان جنگ سرد با کوریای شمالی در واکنش به غرب برای کاهش محدودیت هایش برای استفاده کی یف از سلاح هایش، هشدار داد که ممکن است پیونگ یانگ را تسلیح کند.

هشدارهای پوتین در حالی مطرح شده که با توجه به انتخابات پیش رو در فرانسه و امریکا که می تواند اوضاع را تغییر دهد، حمایت از کی یف با تردید مواجه شده است.

این روزنامه مدعی شد پوتین فراتر از استفاده از سلاح های هسته ای و وارد کردن خسارت بیشتر در میدان جنگ، تلاش می کند نشان دهد که می تواند غرب را به روش های دیگری و در مناطق دیگری تحت فشار قرار دهد.

این روزنامه مدعی شد پوتین از ابتدا تهدید کرده که به عنوان راهی برای بازدارندگی غرب از حمایت از اوکراین، احتمال وقوع جنگ هسته ای وجود دارد. وی در ابتدای حمله به اوکراین هشدار داده بود که هر کشوری در این جنگ دخالت کند باید منتظر تبعات آن باشد.

ابتدا این تهدیدها کارامد بودند. دولت جو بایدن و متحدانش از ارائه مجموعه پیچیده ای از سلاح ها به کی یف به دلیل ترس از واکنش تلافی جویانه روسیه علیه کشورهای عضو ناتو خودداری کردند.

برخی از منتقدان چنین سیاستی ادعا می کنند که این تصمیم شانس پیروزی اوکراین را در سال نخست حمله به این کشور کاهش داد اما حامیان این سیاست مدعی اند که این رویکرد به غرب اجازه داد اوکراین را با سلاح هایی تسلیح کنند که اگر به یک باره در اختیار قرار می گرفت، واکنش شدیدتری را از طرف کرملین به همراه داشت.

نیویارک تایمز نوشت: افراد بدبین به لفاظی های پوتین می گویند که دلیل اندکی وجود دارد که او از سلاح هسته ای استفاده کند. یکی از مقامات ارشد ناتو که خواست نامش فاش نشود، گفت که ائتلاف ناتو بسیار بعید می‌داند که پوتین از سلاح‌های هسته ‌ای در درگیری استفاده کند و وی هیچ تغییری در موضع هسته‌ای روسیه مشاهده نکرده که خلاف این ارزیابی را نشان دهد.

این رسانه امریکایی مدعی شد: اما تمایل رهبر روسیه برای به رخ کشیدن امکان تسلیح پیونگ یانگ که در اوایل دوره ریاست‌جمهوری پوتین غیرقابل تصور بود، نشان داد که جنگ در اوکراین تا چه اندازه به یک اصل منحصر به فرد و تعیین ‌کننده برای سیاست خارجی و حکومت او تبدیل شده است.

نیویارک تایمز در ادامه ادعاهایش افزود: این نگرانی می تواند فراتر از کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی و تسلیح کشور وی باشد. اظهارات پوتین در اوایل ماه جاری باعث شد برخی از تحلیلگران نگران آن شوند که ممکن است وی به فکر تسلیح حوثی ها در یمن باشد که به کشتی ها و هواپیماهای امریکایی در دریای سرخ حمله کرده اند یا حتی دیگر گروه های متخاصم با آمریکا و متحدانش را تسلیح کند.

با این حال افراد مشکوک به تهدیدهای هسته ای پوتین می گویند که بعید به نظر می رسد که روسیه با توجه به جنگ اوکراین اقدامی را انجام دهد که باعث بسیج بیشتر حامیان کی یف شود و در میدان جنگ با خطر مواجه شود.

این رسانه امریکایی همچنین به احتمال بازگشت دونالد ترامپ در آینده به کاخ سفید اشاره کرده که علنا اعلام کرده که حاضر نیست در اوکراین هزینه کند.

نایجل گولد دیویس کارشناس ارشد موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک و سفیر سابق انگلیس در بلاروس، گفت: اگر روسیه مطمئن باشد که آینده بهتر از گذشته است، بسیار بعید به نظر می رسد که از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.

با این حال برخی از تحلیلگران نگران هستند که حساسیت زدایی غرب نسبت به هشدارهای پوتین می تواند مخاطره آمیز باشد.

نیویارک تایمز به نقل از کارشناس سیاست خارجی روسیه که نامش ذکر نشده است افزود: در مسکو بشدت این احساس وجود دارد که تهدیدهای روسیه علیه غرب کافی نبوده و لازم است اندکی افزایش یابد.

وی گفت: به غیر از تسلیح کوریای شمالی، کارشناسان در مسکو اکنون درباره امکان حملات فضایی یا سایبری صحبت می کنند.

آندریا کندال-تیلور (Andrea Kendall-Taylor) کارشناس ارشد مرکز امنیت جدید امریکا، گفت: اکنون خطر افزایش ناخواسته تنش ها وجود دارد؛ شرایطی که در آن یک طرف بر اساس برداشت نادرست از آنچه طرف دیگر انجام می دهد، اقدامی انجام می دهد.

این کارشناس مدعی شد امریکا اکنون بر روی تنش هسته ای متمرکز است و این امر ما را از توجه به دیگر شیوه هایی که پوتین می تواند در خارج از این حوزه تنش ایجاد کند، غافل می کند.

نیویارک تایمز به نقل از تحلیلگران مدعی شد که انتقال سلاح یا افزایش حملات خرابکارانه در خارج از اوکراین می تواند شیوه ای منطقی پوتین برای افزایش تنش ها در خارج از اوکراین باشد.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/32161






*
*

*



نیز بخوانید

آیا امریکا با استفاده از کارت ترور روسیه را نا امن می‌کند ؟


پوتین برای برانگیختن خشم واشنگتن تنها به چهار روز زمان نیاز داشت


بی تفاوتی چین نسبت به پیروزی بایدن یا ترامپ


کدام کشورها کلاهک هسته ای دارند؟


بحرین چرا برای احیای روابط با ایران تمایل دارد؟


زندگی در اروپا، اعلام جنگ در افغانستان؟


با پیروزی ترامپ توافق امنیتی امریکا با اوکراین لغو خواهد شد؟


تابستان داغ انتخاباتی در انتظار ایران


ایستادن روسیه، ایران و چین در برابر هژمونی جهانی امریکا


کشورها با حکومت طالبان چگونه تعامل دارند؟


رقابت دو کشور عربی بر سر نفوذ در افغانستان


نقش بالای رژیم صهیونیستی در سیاست های امریکا


نمایش تکراری کشورهای غربی در شورای حکام


تعامل منطقه با حکومت طالبان چالش جدید برای پاکستان


راز پشت کردن چین به ایران در برابر امارات چیست؟


سفرهای منطقه‌ای تام وست؛ بیهوده است یا هدفمند؟


تلاش امریکا برای عادی سازی روبط عربستان و سرائیل


پیشروی روسیه، امریکا را وادار به گذر از خطوط قرمز می‌کند


طرح اعزام نیرو به اوکراین درناتو دو دستگی ایجاد کرده است


دو گام بزرگ امریکا برای مذاکره با ایران


آیا پوتین آماده توقف جنگ در اوکرایناست؟


« بندر چابهار» راه اتصال هند به افغانستان و آسیای مرکزی


چرا احتمال موفقیت نتیجه مذاکرات ایران-امریکا بالاست؟


مقصر از دست رفتن حق رای افغانستان در سازمان ملل کیست؟


اختلاف کشور های اروپایی در باره نحوه تعامل با چین





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

مهلت تبلیغاتی انتخابات ایران به پایان رسید

شرکت نمایندگان ویژه امریکا در نشست دوحه

حقانی با اجازه‌ی شورای امنیت به امارات رفته بود

گفتگوی معاون سازمان ملل با زنان و فعالان مدنی در رابطه به نشست دوحه

شکست کودتا در بولیوی

پیشتازی ترامپ در انتخابات امریکا در آستانه مناظره

آیا امریکا با استفاده از کارت ترور روسیه را نا امن می‌کند ؟

تصویب لایحه قطع دسترسی حکومت طالبان به کمک‌های امریکا

روسیه از توافق بزرگ میان مسکو و تهران خبر داد

هشدار از فاجعه انسانی قریب الوقوع در افغانستان

راه‌حل اساسی مشکلات و چالش‌ها گفتگو و تفاهم‌ است

مردم به چهره‌های بدنام گذشته اعتماد نمی‌کنند

برنامه کامل بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

صادرات 114 میلیون دالری افغانستان در یک ماه

کانادا خواستار خروج شهروندانش از خاک لبنان شد

با خروج امریکا از افغانستان، تروریزم در منطقه کاهش یافت

تلاش‌های واقع بینانه‌ی سازمان ملل باعث اشتراک ما در نشست دوحه شد

نشست دوحه وادار کردن حکومت طالبان به انجام تعهدات بین‌المللی‌است

ایران بر خروج بی قیدوشرط امریکا از سوریه تاکید کرد

وزیران معادن و پترولیم و انرژی و آب حکومت طالبان با هم دیدار کردند

هیئت طالبان به ریاست ذبیح الله مجاهد در نشست دوحه شرکت می کند

تیم ملی کرکت افغانستان برای رسیدن به فاینل با افریقای جنوبی رقابت می کند

دفتر سیاسی طالبان در دوحه حملات اسرائیل به غزه را نسل کشی خواند

عزیزی بر استفاده بهتر از بندر چابهار تاکید کرد

حکم بازداشت وزیر دفاع روسیه صادر شد


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.